Valitusta,Valitusta

Alue jossa sallitaan vapaamuotoinen keskustelu aihepiiristä riippumatta.
viljami

Valitusta,Valitusta

Viesti Kirjoittaja viljami » 14 Joulu 2017, 21:43

Minä ollu ikään kulukenu muutako talevella kumisaaphaisa ja kesällä tennareisa.Helmikuusa 1976 Lähin vapaaehtosena Kajaanhin Armeijhan.Siinä tuliki "Äpninki"mistä mulle kengät.Setä oli joskus köyhän apuna Ruotsista lähettäny muovipohojaset puolivartiset kesäkengät..Isä sano..sielä ne antaa sulle kunnon kampheet.Viikon marssin muovipohojallisisa kesäkengisä 30 astheen pakkasesa.Äläkää kysykö mitään. :twisted:
Sain ihan uuren Sarkapuvun.Se meinas tappaa minun,ylänappi piti olla aina kiinni ja uusi sarka meinas hinkata kaulan poikki.
Mulla oli se uusi sarkapuku ja nahkakengät.Ammunnoisa Hoikanportisa makasin petonilla 35 pakkasisa pojat kysy ? eikö palele.Vastasin..eihän nyt toki ko sai kunnon kampheet.

Kaljami

Re: Valitusta,Valitusta

Viesti Kirjoittaja Kaljami » 15 Joulu 2017, 10:32

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Viimeksi muokannut Kaljami, 17 Joulu 2017, 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 15 Joulu 2017, 11:57

Misäs minä niin oon sanonu ? Sanoin Viikon elikkä 7.vuorokautta jos se auttas ymmärtähän lukemas.Minäkö en oo perehtyny tuohon varuste enkä huoltopuolhen syytä siihen en tierä, miks kampheet jaethin vasta sitte.Sulla vishin on vaikka tuskin olit syntynykkä sillon ,viisaurestas päätellen.

kiljumi

Viesti Kirjoittaja kiljumi » 15 Joulu 2017, 14:58

Kaljami kirjoitti:
15 Joulu 2017, 10:32
Jotta oisit palavellu omis saappahis valtion leivis vuona -76. Äläs ny höpäjä turhia aikanen mies. Säännöiski sanotahan notta yhyren mukaanen varustus.
Pääsit Joululomalle ? IHANAA :P Muista lääkitys !

Kaljami

Viesti Kirjoittaja Kaljami » 16 Joulu 2017, 17:03

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Viimeksi muokannut Kaljami, 17 Joulu 2017, 08:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

reino

Viesti Kirjoittaja reino » 16 Joulu 2017, 19:08

Saapumiserät oli isoja eikä tavaraa ollu niinkö tänä päivänä siviliin lähtijöitten varusteet saatto olla vielä huollossa eikä ollu antaa tuleville.Pullamössö sukupolovella ei vain taija olla siitä käsitystä kaikki on tullu valamiina ja palion Jos ei tiiä ei piä iliveillä.

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 16 Joulu 2017, 20:08

Kampheisa oli paikkaa paikan päällä,ei sillä mitään väliä nehän oli sillon ehejiä.Piruako tuosta väittelee, se oli sillon nyt on nyt on tukka päästä lähtenyt.
Se on hyvä että aika muuttuu ja paremphan päin.Tarvis kenenkään palella eikä olla nälishän.Vaikkaki se toive on turhaa.Jumala häves taistelun Pirulle jo ennen Jeesuksen syntymää...Lukekaa Raamattua,se on yhtä tappamista.
Meillä kaikilla on oma mielipire millon mistäki asiasta.Tottahan se ärsyttää jos se ei oo niin "hyvä"mitä itellä. ;) Mutta me kaikki olhan vain Ihimisiä, niin hyvine ko huonoinaki ominaisuuksinamme.

tavarantarkastaja

Viesti Kirjoittaja tavarantarkastaja » 17 Joulu 2017, 11:08

viljami kirjoitti:
14 Joulu 2017, 21:43
Minä ollu ikään kulukenu muutako talevella kumisaaphaisa ja kesällä tennareisa.Helmikuusa 1976 Lähin vapaaehtosena Kajaanhin Armeijhan.Siinä tuliki "Äpninki"mistä mulle kengät.Setä oli joskus köyhän apuna Ruotsista lähettäny muovipohojaset puolivartiset kesäkengät..Isä sano..sielä ne antaa sulle kunnon kampheet.Viikon marssin muovipohojallisisa kesäkengisä 30 astheen pakkasesa.Äläkää kysykö mitään. :twisted:
Sain ihan uuren Sarkapuvun.Se meinas tappaa minun,ylänappi piti olla aina kiinni ja uusi sarka meinas hinkata kaulan poikki.
Mulla oli se uusi sarkapuku ja nahkakengät.Ammunnoisa Hoikanportisa makasin petonilla 35 pakkasisa pojat kysy ? eikö palele.Vastasin..eihän nyt toki ko sai kunnon kampheet.
On se armeijasaki ollu puutetta niinkö Vilijami kerto. Kunnon lakkiaka ei aina hei saanu. Piti pitää vähän aikaa Halsuan Toivon lippalakkia ja kokarti kiinnitethin lippahan.

Oli sitä kengistäki pulaa. Varusvarastolta saatto saara vain hevosen talavikengät ko ei ollu muuta antaa. Jo oli se puuthellista aikaa. Onneks niisä oli puoli metriä pitkät ruojut, oli käytetty hevosilla talavisorasa ko ajethin kovasa hangesa ettei sääret menny rikki. Ne vähän lämmitti muuten ei ois tullu yhtään mitään. Oli se aikaa,,, oli se.

No nyt on sitte paremmat ajat. Kyllä Ameriikan pojat tarvittaessa auttaa. Ei tavi enää onneks sissienkää Ruotsalaisisa kesäkengisä kärvistellä.

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 17 Joulu 2017, 12:04

Ei nyt Saarikosken vertasta,mutta jonkulainen kumminki.Ei pirä heti lannistua ja antaa periks, jatka pahalla sisullaki. :D

kiljumi

Viesti Kirjoittaja kiljumi » 18 Joulu 2017, 09:09

tavarantarkastaja kirjoitti:
17 Joulu 2017, 11:08
viljami kirjoitti:
14 Joulu 2017, 21:43
On se armeijasaki ollu puutetta niinkö Vilijami kerto. Kunnon lakkiaka ei aina hei saanu. Piti pitää vähän aikaa Halsuan Toivon lippalakkia ja kokarti kiinnitethin lippahan.

Oli sitä kengistäki pulaa. Varusvarastolta saatto saara vain hevosen talavikengät ko ei ollu muuta antaa. Jo oli se puuthellista aikaa. Onneks niisä oli puoli metriä pitkät ruojut, oli käytetty hevosilla talavisorasa ko ajethin kovasa hangesa ettei sääret menny rikki. Ne vähän lämmitti muuten ei ois tullu yhtään mitään. Oli se aikaa,,, oli se.

No nyt on sitte paremmat ajat. Kyllä Ameriikan pojat tarvittaessa auttaa. Ei tavi enää onneks sissienkää Ruotsalaisisa kesäkengisä kärvistellä.
Medipam 5 mg / 2xvrk.Jos oireet jatkuvat,nosta annostus 15mg/vrk.

Vastaa Viestiin