jussia taas

Alue jossa sallitaan vapaamuotoinen keskustelu aihepiiristä riippumatta.
koivu

jussia taas

Viesti Kirjoittaja koivu » 09 Helmi 2014, 08:45

:twisted:
Viimeksi muokannut koivu, 10 Kesä 2014, 09:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mape

Re: jussia taas

Viesti Kirjoittaja mape » 10 Helmi 2014, 15:27

Nimimerkki koivu poisti krijoituksensa... jätän vastaukseni kuitenkin luettavaksi..

Jussi Halla-aho käsittelee maahanmuutto asioita mielestäni erittäin laajasti ja monipuolisin kulmin. Hänen kannanottoihinsa suhtaudutaan mielestäni usein myös " negatiiviset ennakko ajatukset edellä" . Lukemalla Jussin selvitykset asiasta alusta loppuun, ilman ennakkokäsityksiä ei mielestäni asiaan jää mitään epäselvyyttä. Asuin itse Helsingissä reilut 10 vuotta. Kyseinen teema on hyvin ymmärrettävistä syistä siellä usein tapetilla. Asia ei mielestäni kuulu millekään kieltolistalle puheenaiheena. Kaikilla Suomen kansalaisilla on oma oikeutensa tuoda huolensa esille myös tähän asiaan, ilman, että siitä seuraa lähes sääntönä syyttävän sormen osoitus.. Maahanmuuton todelliset kustannukset ovat yhä hämärän peitossa ? Miksi ? Kysymys on erittäin akuutti. Julkisen sektorin muut kustannukset löytyvät hyvinkin eriteltyinä pyydettäessä. Maahanmuutosta aiheutuvia välillisiä ja välittömiä kustannuksia, joku " kukkahattutäti" on katsonut aiheelliseksi meiltä kansalaisilta salata. Se, että joku asiaan "vihkiytynyt" jaksaa tutkia ja kantaa huolta Suomalaisten vero- euroista ei tulisi saada negatiivioita osakseen. Erikoisen näistä moittijoista usein tekee se, että kun " ovet suljetaan" mielipiteet muuttuvat vielä Jussin mielipiteitäkin tiukemmiksi... Itse liputan työperäisen maahanmuuton puolesta. Muun maahanmuuton osalta olen Sveitsiläisen sivistysvaltion linjoilla. Suomessa olisi hyvä ottaa oppia Sveitsiläisestä demokratiasta. Kansan mielipide pitäisi saada useampaankin asiaan. Meitä vaan ei uskalleta päästää ääneen, menisi muutama asia uudelleen suunnitteluun, että heilahtaisi :) ,

Mauri Peltokangas
Viimeksi muokannut mape, 26 Joulu 2014, 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

minä

Viesti Kirjoittaja minä » 11 Helmi 2014, 18:14

o
Viimeksi muokannut minä, 11 Syys 2014, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mape

Viesti Kirjoittaja mape » 11 Helmi 2014, 21:04

Nimimerkki minä poisti kirjoituksensa... jätän vastaukseni kuitenkin.

Aivan oikein, juuri noin nimimerkki "minä". Humanitäärinen turvapaikka, jota usein naiset ja lapset tarvitsevat on tietenkin asia erikseen.(tapauskohtaisesti) Maahanmuutto Suomeen on vain ainakin männävuosina ollut erittäin suosittua lähinnä 25 - 40 vuotiailla miehillä, (pääkaupunkiseutu) joilla lähes poikkeuksetta, joko paperit täysin hukassa tai vaihtoehtoisesti löytyy sotilasarvo, joka kertoo, että juurikin kyseiset henkilöt ovat suorittaneet kotimaassaan noita mainitsemiasi naisiin ja lapsiin kohdistuvia asioita,,, ja kenties siksi hakeutuvat muihin maihin pakoon.. No spekulointia tuokin, mutta tällaistakin on usein todettu tapahtuneen. Mitä tulee yleisesti humanitääriseen vastaanottoon on se ikuisuus kysymys. Jos vaikka kysyn, että otetaanko esim. somaliasta 1,2 miljoonaa humanitäärisen avun tarpeessa olevaa ihmistä Suomeen on vastaaminen vaikeaa.. vai mitä ? Jokaisella maalla on määriteltynä jokin katto tai raja... koska se on johonkin vedettävä. Joskus tulee mieleen sellainen ihmeellisyys, että kun humanitäärisen avun tarvitsija saapuu maahamme ja lähtömaassa esim. sota loppuu, ei maahanmuuttaja hievahdakkaan kotimaahansa päin, vaikka paluu ja elämä olisi varmistettu täysin turvalliseksi. Onko mahdollista, että toimeentulo on järjestetty niin hyväksi täällä, ettei kannata kotiin enää lähteäkään ? Tämäkin tietysti spekulointia omalta osaltaan, mutta todettu tällaistakin erittäin usein tapahtuneen Suomessa. Kysymykseen, kuinka paljon maahanmuutto aiheuttaa Suomelle kustannuksia ei saada vastauksia.. itse olisin kiinnostunut kyseisestä seikasta, eikä se liity mitenkään siihen annetaanko jollekin humanitäärinen turvapaikka vaiko ei. Maahanmuuttajia. Laillisia ja laittomia, turvapaikanhakijoita eri syistä ym. ihmisliikennettä on ollut aina ja aina tulee olemaan, hyvä niin, koska maailma elää. Keskustelua ei kuitenkaan nykyään sallita aiheesta ilman, että siitä tehdään helposti esim. ns. vihapuhetta. Jopa erittäin korrekti ja asianmukainen maahanmuutto-talouteen keskittyvä keskustelu leimataan helposti joksikin aivan muuksi, kuin mitä se tosiasiassa on. Johtuuko se kommentoijien laiskuudesta tutustua oikeasti tekstisisältöön vai onko tästä aiheesta tullut jonkin sortin tabu... mene ja tiedä...

Lähden kebabille keskustaan reippain mielin...

Mauri
Viimeksi muokannut mape, 26 Joulu 2014, 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 14 Helmi 2014, 01:58

. _ _ . _ .. . _ _ . . _ . _ .. ... . _ .. . _
Viimeksi muokannut viljami, 14 Elo 2014, 02:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mape

Viesti Kirjoittaja mape » 28 Helmi 2014, 00:09

Tässä olen samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa... tietenkin aihe on jopa "tulen arka".. Niin miksi ? Minkä takia nyky Suomessa kaikki aiheet, jotka liittyvät jotenkin humanitääriseen tai muihin maahanmuuttoa koskeviin asioihin, ovat lähes tulkoon kiellettyjä ? Mikäli tarkoitus on keskustella aiheesta selkokielellä suoraan ja saada mielipiteitä asioiden ratkaisemiseksi olisi nämäkin asiat tuotava kunnolla päivänvaloon ilman, että niiden esiin tuojat lähes tulkoon systemaattisesti leimataan.. joksikin, mitä he eivät välttämättä ole. aiheen käsittelyä varten ei olla vaivauduttu järjestämään yhtään kunnollista maanlaajuisesti ennalta tiedotettua seminaaria... Miksi ? Pystyykö joku antamaan vastauksen kysymykseeni ilman provosoivaa tai vähättelevää sävyä ? Harvinaista olisi ! Eduskunnassa ei saada yhtään mitään aikaiseksi tämänkään asian suhteen !! no minkäs teet :)

Mauri

mape

Viesti Kirjoittaja mape » 14 Heinä 2014, 19:37

Jep... ihan oli pakko tähän laittaa.... niin vain se Jussi meni Brysseliin, että heilahti... eikä millään ihan pienellä äänimäärällä... yli 60 000 ääntä... vaalibudjetti tosin oli alle 3000€ ! Tässä hyvä esimerkki siitä, miten suoraan asioista puhumalla pääsee pitkälle... toisin kuin jotkut .. otetaan nyt vaikka eräät keskustan meppiehdokkaat.. laittoivat reilut 100 000€ vaalityöhönsä ja mainostivat itseään lähinnä uskonnon voimin ... ei tehonnut ei.... Olisiko totuus kuitenkin se, joka saa ihmisen äänestämään... mene ja tiedä ? No Paavo Väyrynen meni läpi :) tosin lainattuaan IHAN KAIKKI teemansa suoraan PS vaaliohjelmasta... Paavolle suon sen ilon :) Tarvitaanhan siellä vähän vanhempaakin Suomalaista näkemystä... Ikävä vain, että kaikki Paavoa äänestäneet äänestivät EU liittovaltion puolesta... siellä se Paavo nyt istuu, juuri kuten ennen vaaleja koitettiin kertoa, ryhmässä joka ajaa liittovaltiokehitystä sellaisella kiimalla, että oksat pois ja pala latvaa....... tosin kukaan ei tietenkään uskonut ennen vaaleja, että sellaiseen ryhmään menee,,,, koska kepulainenhan puhuu aina """"totta"""", kun tekee vaalityötä :) :) :) :) Totuus vain yleensä selviää vasta, kun tulokset on luettu ....kuten nytkin !

Mauri

Vastaa Viestiin