Vaivaa

Alue jossa sallitaan vapaamuotoinen keskustelu aihepiiristä riippumatta.
viljami

Vaivaa

Viesti Kirjoittaja viljami » 02 Marras 2017, 18:45

Muutin Vetelhin Kokkolasta 1991.Soitin kunnantomistolle ja kysyin ? Minkälaista matka-avustusta kunta maksaa pitkämatkalaisille jokka käy muuhalla töisä ko en tierä oon just muuttanu tänne.Sielä oli joku naakka puhelimesa joka totes,ei minkäänlaista.Äiryin kysyhän ? eikö se vois kannattaa tulis kunthan lisää asukhaita, mihin tämä varttia vaille Dosentti vastas,eheiii ..Tänne muuttajista ei oo muutako harmia...Nyt olhan Emännän kans asuttu täälä 26v eikä olla kunnalta mitään haluttu ja korkiat verot maksettu.Seki Naakka tänä päivänä sukii sulukiihan meiränki veroäyreillä, vaikka oli niin koppavaa virka Frouvaa..Saattaahan olla, että Veteliki on huomannu, ettei tämä mikään Vatikaani oo.Tänne kukaan väkisten tuki.
(Koitin "viilata"pilikut ja pistheet kohilhen.Sittekö jään eläkheelle, yks Naispuolinen opettaja lupas minua rueta opettahan...No ei siinä :oops:
Vaikkaki Tyttyäki koitethin "työllistää"semmosella rahalla mikä ei tervheelle kuulu.Mistä olin yhteyresä määräthyin tahoin..Emäntä suuttu,meillä ei keriätä. Soon niinkö Karhu Emo.Osti kaksion Kokkolasta ja kiikutti pentunsa sinne.

tavarantarkastaja

Re: Vaivaa

Viesti Kirjoittaja tavarantarkastaja » 02 Marras 2017, 19:56

viljami kirjoitti:
02 Marras 2017, 18:45
Muutin Vetelhin Kokkolasta 1991.Soitin kunnantomistolle ja kysyin ? Minkälaista matka-avustusta kunta maksaa pitkämatkalaisille jokka käy muuhalla töisä ko en tierä oon just muuttanu tänne.Sielä oli joku naakka puhelimesa joka totes,ei minkäänlaista.Äiryin kysyhän ? eikö se vois kannattaa tulis kunthan lisää asukhaita, mihin tämä varttia vaille Dosentti vastas,eheiii ..Tänne muuttajista ei oo muutako harmia...Nyt olhan Emännän kans asuttu täälä 26v eikä olla kunnalta mitään haluttu ja korkiat verot maksettu.Seki Naakka tänä päivänä sukii sulukiihan meiränki veroäyreillä, vaikka oli niin koppavaa virka Frouvaa..Saattaahan olla, että Veteliki on huomannu, ettei tämä mikään Vatikaani oo.Tänne kukaan väkisten tuki.
(Koitin "viilata"pilikut ja pistheet kohilhen.Sittekö jään eläkheelle, yks Naispuolinen opettaja lupas minua rueta opettahan...No ei siinä
On se mukava lukia ko ihimiset aina vaatii että pitäis avustaa ja avustaa ja vain vieläki avustaa. Aina on käpälä ojosa kunnan tai valtion pussille. Tähän on tultu oli sitte sissi tai ei.

Oli se hyvä ko entisenä aikana ainaki Vetelin neuvoloisa oli torella hyvät rokotusohojelmat. Meirät Vetelisä on heti lapsena köyhyyttä vasthan rokotettu ja vielä tehostekin on annettu ja hyvin tuo on toiminu, ei oo tarvinnu avustukset tulla mielhen eikä käpälää ojennella.

Veteli oliki erelläkävijä monesa asiasa. Siihen aikhan muistaakseni Halsuallaki äitit hyppyytti vauvojhan nevolasa alavarhiinsa, mutta ei sielä ollu antaa näille tuleville vilijameille muuta ko rokotus hinkuyskää ja ripulointia vasthan. Nyt se sitte näkyy monenlaisena aharistuksena ja puutetilana.

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 02 Marras 2017, 20:19

Tuota,Tuota..Sehän ois Maimanlaajunen sensaatio,Vetelisä löyretty rokote köyhyyttä vasthan.Kansalaiskoulun minäki kävin köyhänä Vetelisä, mutta ei semmosta rokotetta mulle asti piisannu.Se on ollu minun onni,oon huomannu jolle sitä piisas ,ne on haurasa tai sen parthaalla.Multa on köyhyys lähteny työtä tekemällä,mutta sitä pitää tehä eikä maata puolhen päivhän.Niin ja se Siisihomma..Ei sinne mitään linttakoipia haettukka,ja luulekko sinä luumupää että minuaka sinne ois huolittu jos oisin ollu täyspäinen.

koivu

Viesti Kirjoittaja koivu » 02 Marras 2017, 21:07

Kovia poikia oli Sissit.Nimimerk.Tykkivänrikki -74

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 02 Marras 2017, 21:50

Sissitoiminta on..tierustelua,vihollisjoukkojen sitomista, tuhota ennalta määrättyjä kohtheita,vankien otto.YM.Partiokäskystä poiketen partionjohtajan päätöksellä..Partiojohtajuus ei oo sotilasarvhon sirottu.Esim.Jääkäri voi olla Partionjohtaja.

humiko

Viesti Kirjoittaja humiko » 03 Marras 2017, 12:04

tavarantarkastaja kirjoitti:
02 Marras 2017, 19:56
viljami kirjoitti:
02 Marras 2017, 18:45
(Koitin "viilata"pilikut ja pistheet kohilhen.Sittekö jään eläkheelle, yks Naispuolinen opettaja lupas minua rueta opettahan...No ei siinä
On se mukava lukia ko ihimiset aina vaatii että pitäis avustaa ja avustaa ja vain vieläki avustaa. Aina on käpälä ojosa kunnan tai valtion pussille. Tähän on tultu oli sitte sissi tai ei.

Oli se hyvä ko entisenä aikana ainaki Vetelin neuvoloisa oli torella hyvät rokotusohojelmat. Meirät Vetelisä on heti lapsena köyhyyttä vasthan rokotettu ja vielä tehostekin on annettu ja hyvin tuo on toiminu, ei oo tarvinnu avustukset tulla mielhen eikä käpälää ojennella.

Veteli oliki erelläkävijä monesa asiasa. Siihen aikhan muistaakseni Halsuallaki äitit hyppyytti vauvojhan nevolasa alavarhiinsa, mutta ei sielä ollu antaa näille tuleville vilijameille muuta ko rokotus hinkuyskää ja ripulointia vasthan. Nyt se sitte näkyy monenlaisena aharistuksena ja puutetilana.
Oletko noin tyhmä ? et ole hyödyntänyt lapsilisiä ym.

tavarantarkastaja

Viesti Kirjoittaja tavarantarkastaja » 03 Marras 2017, 13:10

humiko kirjoitti:
03 Marras 2017, 12:04
Ei lapslisistä voi kieltäytyä. Ne maksethan automaattisesti ylhensä äitin tilille. Äiti tai isä voi niillä sitte ostaa vaikka osakheita lapselle. Se on lapsen erun mukasta saara sitte ko on kasvanu isoks lapslisillä ostettu osakesalakku. Humiko, oon siis hyöryntäny lapslisät lapsen eruks.

Humiko vois isse ostaa ny vaikka Konhen tai Nortean osakheita niillä lapslisä, palakka tai eläke euroilla. Se tois tois jännitystä Humikon elämhän tai sitte se rauhottais, Humiko sais illalla hyvin unenpäästä kiinni.

humiko

Viesti Kirjoittaja humiko » 03 Marras 2017, 16:44

tavarantarkastaja kirjoitti:
03 Marras 2017, 13:10
humiko kirjoitti:
03 Marras 2017, 12:04
Ei lapslisistä voi kieltäytyä. Ne maksethan automaattisesti ylhensä äitin tilille. Äiti tai isä voi niillä sitte ostaa vaikka osakheita lapselle. Se on lapsen erun mukasta saara sitte ko on kasvanu isoks lapslisillä ostettu osakesalakku. Humiko, oon siis hyöryntäny lapslisät lapsen eruks.

Humiko vois isse ostaa ny vaikka Konhen tai Nortean osakheita niillä lapslisä, palakka tai eläke euroilla. Se tois tois jännitystä Humikon elämhän tai sitte se rauhottais, Humiko sais illalla hyvin unenpäästä kiinni.
Siis muut ovat käsi ojossa yhteiskunnan kukkarolla mutta et sinä.Ohjatkaa suoraveloituksena hyväntekeväisyyteen esim. syöpälapsille.Ei lapsilisiä ole tarkoitettu osakkeiden ostoon,siis suuremmalla syyllä olet tarpeettomasti yhteiskunnan kukkarolla.Saan hyvin nukuttua koska lapsilisämme ovat menneet lapsiemme tarpeisiin..Taisikin olla poliorokote,jekuttivat hölmöä.

viljami

Viesti Kirjoittaja viljami » 04 Marras 2017, 15:40

Hyvin mahollista että tarkastajalle on rokote tehonnu,ei oo ollu monen sortin aharistrusta.Jokku sanoo,olin niin väsyny etten jaksanu muutako nauraa.Siittä on vielä pitkä matka väsymykshen,siihen ettei jaksa muutako itkiä.Toivothan että tavarantarkastajan elämä jatkuu yhtä valosana..Ei se oo multa pois.
Takana viimesen Tähären..Naamiot riisuthan.

Vastaa Viestiin